torsdag 2 december 2010

Lysande betong!

Julmarknaden pratade jag med två trevliga killar som gjort en urläcker lampa i betong. Hann tyvärr inte fota den innan batteriet tog slut i min Kamera. Hemma upptäckte jag att en av de som gjort lampan hette Hampus Rendmar. Inget vanligt namn Rendmar...kan det vara min ena "bästis" från gymnasietiden i göteborgs lillebror (hängde ni med där)?! Jodå, det var Emmas lillebror! Fick kontakt via ansiktsboken och nu har Hampus mailat bilder till mig. Så här kommer den...

Betonglampa, design: Hampus Rendmar & Anders Serrander
Visst är den läcker? Finns att få med röd eller svart tyggklädd sladd... Min åttaåring tyckte att den borde ha en knapp på foten också den i betong...han tyckte också att den var billig ;-)
 Om den hade varit i guld hade den nog kostat flera miljoner, sa han och vi funderade på priset om den hade varit diamantbeströdd...

Är ni intresserade av lampan eller av de duktiga killarna bakom, kontakta Hampus på
hampus.rendmar(at)gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar