fredag 26 november 2010

Snart är det lilla Julafton...

...för mig. Jag ska få min nya kamera imorgon. Längtar, blir nog bästa Julklappen.

Olympus PEN-1, Så här snygg är den
Foto: Olympus
Olympus firade 2009 att det var 50 år sedan de 1959 kom ut med den revolutionerande PEN 35mm film kameran. Det var en av de första kamerorna som "vanliga människor" hade råd med.
Titta på "the PEN story" gjord med stop motion.




Tänk om man orkade göra en sån. Den är inspirerad av den underbara filmen "A wolf loves pork" skapad av Mr Taijin Takeuchi. Jag återkommer senare med bildresultat från kameran Från Konstfacks Julmarknad som jag ska vara på imorgon. Ska sälja lite kak- & tårtfat.

3 kommentarer:

  1. Avis!!!
    Hoppas den är allt du förväntat dig.
    Var är bilderna från julmarknaden?

    SvaraRadera
  2. Den är underbar! Bilderna är påväg...

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin. Är du nöjd?

    SvaraRadera