tisdag 7 februari 2012

Barista fiket i stan!

Nä jag ska inte äta upp muggen (komposterbar "plast" gjord av majs!)innehåll: Vetegräs smothie. Kanske inte låter så gott men det är det!


Har hittat mitt favoritställe, Barista. Kanske dumt att berätta då det är ett ganska lugnt krypin på Centralen...
Men de har gott kaffe och skaffar man stammis kort så skänker de en en lunch till skolbarn i Etiopien. Att de har skön inredning, fri wi-fi, gott surdegsbröd (från bageri lux) och trevlig personal gör det hela ännu bättre. Sen ligger de perfekt i den förr så tråkiga "gången" mellan pendeltågen och tunnelbanan...






Jag brukar slinka in här när jag missat pendeltåget, eller när jag känner att jag måste koncentrera mig och plugga lite innan jag åker hem (för hemma är det ju så mycket annat som pockar på).
Idag har vi haft vår första fältstudie på temat "TV- Vanor & bildseende hos barn & unga". Ett projekt som jag tillsammans med Mathilda Ellinor och Madde ska presentera på Konstfack v.10. Under FoU dagarna som i år heter SNAP SHOTS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar