söndag 23 januari 2011

Nordiska Galleriet del 1 - en studie av Östermalm & Nybrogatan

Vi håller på med ett projekt i kursen Designprocessen i skolan. Vi ska designa en produkt till en butik som vi blir tilldelad. Jag har fick Nordiska Galleriet. Jättekul tycker jag eftersom jag gillar många av de designklassiker som de har. Däremot känner jag mig rätt främmande i stadsdelen, Östermalm....



Jag har bott större delen av mitt liv i Stockholm, i drygt 15år som vuxen på Lilla Essingen och Traneberg. Nio år som barn då jag växte upp i Akalla. Jag älskar verkligen Stockholm, men på Östermalm känner jag mig inte hemma...
Nordiska Galleriet ligger i ett vacker gamalt hus på Nybrogatan, granne med juvelerare och butiker som säljer dyra märkeskläder, fåniga "Pälstofsmössor" och väskor som kostar som en begagnad liten bil...

De här skålarna är väldigt vackra...och väldigt dyra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar