måndag 5 december 2011

Året var 1987


Hittade den här bilden när jag städade häromdagen. Fotade av den så den inte ska gå förlorad...av solljus i allafall. Tagen i villan som morfarsfar byggde i ett egnahems område i Bromma utanför Stockholm.

Från vänster till höger är det: Min mormor Gullan, sen jag som 10 åring, min gammelmormor Nora född 1910. I hennes famn min yngsta lillasyster Malin. Hon fyller alltså 25 i Januari! Sen min mamma Pia som på bilden var 33 år, 2 år yngre än vad jag är idag och med fyra barn! I hennes knä sitter min stora lillasyster Anna. Hon driver idag en egen frisörsalong, Rock It i Falun. Min bror Thomas var väl inte med för att det bara skulle vara kvinnor/tjejer på bilden. Min yngsta lillebror föddes 2.5 år senare. Blir väldigt nostalgisk av den här bilden. Gullan och Nora lever inte längre, mamma är änka och vi syskon faderslösa. Går nog inte en dag utan att man tänker på dem som är borta.

Det var en annan tid, på många sätt. Vi bodde i Bålsta och all släkt bodde i Stockholmstrakten, förutom Nora som bodde utanför Mora...

Kul att titta på inredningen också...

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin bild! Den har jag aldrig sett, inte heller mig själv så liten. Minns skåpet på bilden med alla dockor. Tack för att du hittade den här bilden. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk om våra mor- och farföräldrar fått leva lite längre. Skulle varit så kul att få prata med dom nu som vuxen. Finns så mycket man skulle fråga och berätta. Tycker det är en stor sorg att vi inte fick ha de längre i livet.

    Nu när jag gör praktik inom äldreomsorgen och träffar gummor och gubbar som är födda så tidigt som 1915, känns det overkligt att de är födda före våra mor- och farföräldrar, och är sjukt pigga för sin ålder... En tanke bara.

    SvaraRadera